неделя, 31 юли 2011 г.

БУКОВСКИ - ЛЮБИМИ ОТКЪСИ - 1 част

"Болката е странно нещо. Котка, която убива птичка, катастрофа, пожар...Болката пристига, прас, и ето я, сяда отгоре ти. Истинска е. И за всеки, който наблюдава отстрани, изглеждаш глуповато и смешно.  Сякаш най-внезапно си се видиотил. И няма лек за това, освен ако не срещнеш някой, който знае как се чувстваш и как да помогне."

"Радвах се, че не бях влюбен и че не бях доволен от света. Обичам да съм наострен срещу всичко на света.  Влюбените често стават наострени и опасни. Изгубват реална представа за нещата.Изгубват чувството си за хумор.Превръщат се в нервни и мнителни досадници. Даже стават убийци."

"Опитах да си втълпя,че чувството за вина е просто някаква болест. ЧЕ ИМЕННО ХОРАТА БЕЗ ЧУВСТВО ЗА ВИНА  СЪЗДАВАТ ПРОГРЕСА НА ТОЯ СВЯТ. Хората, които умеят да лъжат, да мамят, които познават кратките пътеки."

"Депресиите и самоубийствата са често резултат от нездравословно хранене...Ако тялото не се храни, душата също  гладува."

"Когато бях млад, бях непрекъснато потиснат. Но идеята за самоубийство не ме блазнеше
като възможност. На моята възраст вече не беше останало кой знае какво за убиване."

"Добрият писател знае кога да не пише."

"Хората без морал често се считат за по-освободени от другите, но те най-често не са в състояние да изпитват чувства, да обичат. И стават пеперудки. Мъртви души, които се чукат с други мъртви души. В тяхната душа няма хазарт, нито хумор - един труп ебе друг труп. Моралът ограничава, но се основава на човешкия опит през вековете...Нещо като градина с отровни плодове и с годни за ядене плодове . Трябва да знаеш кой да си откъснеш и да изядеш и кой да не пипаш."

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар